Cum te poti asigura ca site-ul tau devine cunocut folosind promovarea de site in acest scop

Realizarea site-ului tau web trebuie privita ca fiind doar primul pas in proiectul tau de a avea oa pagina web, o prezenta in mediul online, o politica de marketing online eficienta care sa iti aduca vizitatori si in ultima instanta clienti cu costuri cat mai reduse. Oricat de bine realizat ar fi un site web, el in sine nu va putea aduce vizitatori daca nu este si promovat, iar cele mai eficiente sunt metodele de promovare online, in special cu ajutorul motoarelor de cautare, dar si alte canale.

Dar la fel, problema poate fi privita si viceversa, degeaba ai o promovare intensa, daca site-ul nu este bine realizat, nu este functional, nu ofera ceea ce oamenii cauta. Trebuie deci ca ele sa fie privite unitar, si fiecare din aceste etape, de la alegerea unui domeniu, a unei gazduiri, a unei firme care sa realizeze site-ul, si ulterior sa il promoveze, intretinerea lui, actualizarea lui, toate acestea contribuie la succesul acestui proiect.

Stim cu totii ca domeniul tehnologiei este unul care evolueaza constant si rapid, sunt multe schimbari in acest sens si acest lucru este valabil si atunci cand vine vorba despre tehnologii web, despre promovarea online, marketing online. Pentru o persoana care este pasionata de tehnologie, care se ocupa cu acest domeniu dinamic, ele sunt o provocare dar carora le poate face fata.

Pentru cineva care nu are asa multa inclinatie fata de tehnologie, online, nu are tangenta prea mult cu acest domeniu, ele pot fi mai greu de inteles, si de pus in aplicare atunci cand vine vorba de realizarea unui site si de promovare a acestuia. De aceea este si bine ca odata ce ai stabilit ca vrei sa ai un site, sa te promovezi pe internet, sa apelezi la ajutorul unor specialisti din domeniu, care sa stie cum se pun aceste lucruri in aplicare, si sa vina cu o solutie adaptata pentru tine, pentru nevoile tale. Dar, chiar si apeland la o firma specializata, tot recomand sa incerci sa te familiarizezi cu termenii si conceptele de baza, sa fii cat mai confortabil cu domeniul tehnologiei, pentru ca el este o necesitate pentru tot mai multe afaceri.

Sunt o serie de principii care sunt dovedit eficiente atunci cand vine vorba de promovarea unui site. Ele incep cu site-ul in sine. El trebuie sa fie in primul rand potrivit publicului pe care il vizeaza, sa ofere ceea ce oamenii cauta, sa aiba continut pe el, acesta sa fie de calitate, sa nu contina erori. Un site trebuie sa fie construit inca de la inceput cu motoarele de cautare in minte, astfel, o firma serioasa, care se ocupa de construirea site-ului trebuie sa stie si tot ceea ce inseamna promovare de site astfel incat el sa aiba acea optimizare on-page, pentru motoarele de cautare.

Asta presupune un continut de calitate, care sa aiba in componenta sa cuvinte cheie care pot atrage vizitatori relevanti, ele sa nu fie continute doar in titluri ci si in link-uri, in titluri, descrierea meta. O pagina web bine realizata va fi o pagina care se incarca rapid, care poate fi navigata usor, si care, extrem de important, este accesibila de pe dispozitivele mobile. Pe de-o parte, un site optimizat pentru accesul de pe mobil va fi accesibil unui public mult mai larg, avand in vedere ca tot mai multa lume acceseaza internetul de pe acestea, dar si pentru a avea un scor bun atunci cand se face ordonarea listei de rezultate in pagina motorului de cautare, un site optimizat va primi un scor mai bun.

La acestea se adauga si optimizarea off-page, sunt actiunile care se intreprind in afara site-ului, pentru a-i aduce acestuia rezultate cat mai bune. Acestea cuprind actiuni cum ar fi back-link-uri, adica link-uri catre site de pe alte site-uri, marketing prin social media, postarea pe alte bloguri, si altele. Toate acestea au ca scop cresterea relevantei si reputatiei site-ului, aducand in mod direct cat si indirect vizitatori, prin imbunatatirea rezultatelor obtinute in motoarele de cautare, facand ca actiunea de promovare de site sa fie una completa, cu rezultate. Acestea pot fi pe termen scurt, sau sa isi arate efectele, adica vizitatori care sa vina pe site intr-un timp ceva mai indelungat, de saptamani au poate chiar luni. De aceea asteptarile trebuie sa fie unele realiste, sa perseverezi pentru ca desi toata aceasta munca cu promovarea este una care necesita timp si cunostinte, fara ea nu se poate. Si neaparat trebuie evitate practicile interzise, asa numitele black-hat SEO, care pot aduce mari prejudicii pe termen lung, si pot face chiar ca site-ul sa fie delistat de pe Google.

Probabil ca esti situatia majoritatii persoanelor care citesc acest material, nu esti specialist SEO si in  marketing online, si atunci cea mai buna alegere este sa optezi la o firma specializata. Aceasta nu trebuie sa fie una mare, si atunci si tarifele ar trebui sa fie unele competitive, dar chiar si o firma mica va avea mai multe persoane care lucreaza la un proiect, si atunci fiecare va acoperi o arie, cum ar fi managementul proiectului, partea de design, partea de programare, de SEO si de promovare, de copyrigting, adica scrierea continutului. Nu este deci usor ca o singura persoana sa le faca toate acestea, si din punct de vedere al timpului cat si al cunostintelor, si de aceea este cel mai bine ca efortul sa fie unul impartit. Dar realizarea unui site bine facut, o politica de promovare online diversa si bazata pe analize si planificari facute de profesionisti vor aduce rezultate foarte bune, si cu efect pe termen lung.